Haere Rā Aotearoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu Haere Rā Aotearoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu

Haere Rā Aotearoa

Door: rene en marlies

Blijf op de hoogte en volg rene en marlies

02 April 2024 | Nieuw Zeeland, Auckland

Easy, laid back.We zijn al helemaal in de mood van de kiwi’s. Check out vandaag 11.00 uur. Mooi, dan hebben we de tijd. Rustig aan ontbijten, koffers en tassen reorganiseren voor de vlucht naar Dubai. Toegangspassen van het hotel inleveren en de bagage in bewaring geven. We moeten pas om 18.00 uur op het vliegveld zijn, dus genoeg tijd om Auckland nader te exploren.

We moesten echt nog naar the Old Custom House. Een soort Bijenkorf maar dan luxer. We zochten gisteren al en begrepen het niet. We waren op het adres, maar op het pand was nergens iets van The Old Custom House te vinden. Galleria, dat is wat erop stond. Gisteren genegeerd maar nu dan toch maar naar binnen. Alle topmerken hier te koop. Ik denk dat we het zeker een kwartier hebben volgehouden maar we voelden ons daar niet helemaal thuis. Wat dan? Die toren natuurlijk. De Sky Tower. Gezien en gefotografeerd, maar nu gaan we omhoog. Eerste vlucht is naar de 51eetage. En daarna nog eens 15 (?) omhoog. Je ziet Auckland dan echt van een andere kant.

Nog maar een paar terrasjes en wat souvenirzaken en dan naar het hotel om de bagage op te halen. En een Uber te reserveren. Uitstekend weer hoor. Op tijd, veilig en plezierig zo’n Ubertje. En zo waren we ietsjes te vroeg (ruim een uur denk ik) op het vliegveld. Snel de bagage afgegeven en net zo snel door de security check. Een yoghurtje bij één van de eethoeken op het vliegveld en vervolgens naar de gate. De A380 stond er al, en vanuit de gate hadden we een mooi uitzicht op dat enorme vliegtuig. We hebben hoge verwachtingen van het toestel en de vliegmaatschappij Emirates. Maar we hopen allebei wel dat we veel zullen slapen op deze 17 uur durende vlucht.

Goodnight, CU in Dubai!

• 31 Maart 2024 - 09:44

Mark:

Hi, jammer hoor dat de reis alweer op zijn einde loopt en daarmee de verhalen dus ook. Dank dat jullie ons meenamen in de avonturen die jullie daar hebben beleefd en wie weet blijken ze de inspiratie voor 1 van onze toekomstige reizen!! ;-)

• 31 Maart 2024 - 14:05

Ans En Willem:

Is het echt al 2 april?

Hier nu 31 maart. [e-1f64f][e-1f607]

Eerste Paasdag.

Goede vliegreis toegewenst .

Groet van ons.

Ans en Willem