Whale not watch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu Whale not watch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu

Whale not watch

Door: rene en marlies

Blijf op de hoogte en volg rene en marlies

10 Maart 2024 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Breakfast with a view en dan walvissen spotten.Na het ontbijt eerst de auto inpakken, en dan hop go. Terwijl ik de laatste dingen in de auto zette nam Marlies alvast haar plaats in in de auto. Ik zie haar de rechter voorportier opentrekken en ze rommelt wat. Vervolgens gaat het portier dicht en ik vraag me af: wat nu? Ze zal zeker ook gaan rijden, maar nu al? De eerste dag? Ik loop naar haar toe om te vragen of ze de sleutel ook wilde hebben. Gaat de portier open en op dat moment realiseert ze zich, dat ze dacht op de bijrijder plaats te zitten. Moet je je voorstellen, moeite doen om een rugzak onder het stuur op de grond te krijgen zonder je te realiseren dat je op de verkeerde plaats zit.

Walvisvaart. Wat voor kleren doe je aan, het was prachtig weer maar op zee kan het wel heel anders zijn. Voorbereid op alle seizoenen meldden we ons in het paviljoen waar de walvisvaart begint. Er stond een rij, maar wij hadden al geboekt dus moeten wij toch in de rij? Ach, het is vakantie, low gear. Eenmaal in de buurt van de balie konden we op het scherm de afvaarten van de dag zien. De eerste twee waren al gecanceld vanwege a rough sea. En toen we eenmaal aan de balie stonden waren inmiddels alle vaarten van de dag geskipt. Dat is wat, vanavond moeten we in Akaroa zijn, dus geen tijd om het bijvoorbeeld morgen alsnog te doen. Nou ja, jammer maar het is niet anders. Gelukkig dachten we er allebei zo over.

Rustig aan richting Akaroa. Ook alweer zo’n mooie omgeving en een iets minder verblijf maar nog steeds prima. Of het aan onze leeftijd ligt, of dat ze beschikten over andere informatie over ons is me niet duidelijk geworden, maar we kregen een appartement met voorzieningen voor de iets minder mobiele mens.

We hebben hier heerlijk gewandeld, genoten van het mooie weer en de terrasjes.

• 10 Maart 2024 - 12:14

Paul:

Die luchtziekte pil van Marlies was denk ik nog niet uitgewerkt.