Stargazing - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu Stargazing - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van rene en marlies nijenhuis - WaarBenJij.nu

Stargazing

Door: rene en marlies

Blijf op de hoogte en volg rene en marlies

10 Maart 2024 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Het wordt alleen maar mooier. Zowel de omgeving als de locatie. Lake Tekapo, de naam zegt het al, een plaatsje aan een meer. Een meer dat er door metaaldeeltjes uit de bergen en de uitbundig schijnende zon felblauw uitziet. Het meer straalt je tegemoet. En vanuit ons appartement hadden we goed zicht op dit meer. Wat een appartement, volledige keuken voorzien van alles wat je je maar wenst. Twee verdiepingen met zowel beneden als boven een terras met zicht op dat blauwe meer. Natuurlijk hebben we daar na afloop van een ruim negen kilometer hike heerlijk zitten borrelen. En dit gebied staat ook bekend om de sterrenhemel. ’s Avonds is het hier donker genoeg om de vele sterren en combinaties zoals de Southern Cross te zien. We moesten dus wel een keer opblijven om vanuit de donkerste plek naar boven te kijken. Wandelend met een fles wijn en glazen in de rugtas rond 23.00 uur naar plekje bij het water. Wat een service, in het appartement hing een oplaadbare zaklamp. Dus spaarzaam en voorzichtig gebruiken, want iedereen komt juist naar de meest donkere plek. En ja, inderdaad wat een sterrenpracht. En omdat je er ook met de auto naar toe kan rijden, gebeurt dat ook. Heerlijk die koplampen, en dan vooral zolang mogelijk aanlaten natuurlijk.

Foto’s, foto’s. Die wil ik ook van de sterrenhemel. Vergeet het maar. Een paar kleine witte puntjes die alles kunnen voorstellen behalve een sterrenhemel is het resultaat. Maar niet die volle hemel met sterren en sluiers van nog meer sterren. Enig research levert op dat de iPhone 13 pas uitgerust met een nachtmodus, die dit waarschijnlijk wel kan weergeven. Maar dan nog heb je een statief nodig. We doen het dus zonder tastbaar bewijs.

• 10 Maart 2024 - 09:38

Geert Huizinga:

Leuke verhalen hoor. Ik lees het met veel plezier. Ga zo door en genieten maar.

• 10 Maart 2024 - 10:07

Janet:

Het is zeker leuk om jullie verhalen te lezen en de foto’s van de mooie reis te zien. Veel plezier![e-1f917]

• 10 Maart 2024 - 12:24

Paul Molenaar:

Leuke verhalen Rene. Nog gefeliciteerd Marlies met je 40 jarig onderwijs jubileum. Geniet daar aan de andere kant van de wereld en ook de hartelijke groeten van Noor

• 10 Maart 2024 - 14:04

Fokelien:

Lake Tekapo, zo mooi[e-1f60d], tijd voor een iPhone 13 met nachtmodus?

• 10 Maart 2024 - 14:23

Frans: